• Zielona szkoła klas czwartych w Górach Świętokrzyskich

•        Po wielu miesiącach oczekiwań i planowania nadszedł ten czas…
            31 maja br. wczesnym rankiem  uczniowie klas czwartych zebrali się przy naszej szkole. Rozdzieleni klasami do autokarów, pomachawszy przez okna zasmuconym rodzicom, wyruszyliśmy w Polskę. Naszym celem były Góry Świętokrzyskie.
                    Najpierw zajechaliśmy do malowniczego Sandomierza. Poszukując przemierzającej
            na rowerze sylwetki ojca Mateusza, poznawaliśmy to niegdyś królewskie miasto, które
            w czasach dynastii Piastów uznawane było za jedno z pięciu najważniejszych w Koronie. Podziwialiśmy rynek z Ratuszem, przeszliśmy tajemniczą i wzbudzającą grozę trasą podziemną, odwiedziliśmy katedrę z unikalnymi polichromiami oraz przeszliśmy przez Bramę Opatowską. Nasyceni lodami i goframi, zaopatrzeni w puszyste pamiątki (gęsi górą!), przemieściliśmy się do Ujazdu, gdzie zwiedziliśmy ruiny najokazalszej rezydencji magnackiej Krzyżtopór. Tu prześledziliśmy proces ładowania muszkietu, z którego broniono zamku.
            W końcu – już zniecierpliwieni – dotarliśmy na miejsce zakwaterowania.  Wieczorem próbowaliśmy sił w strzelaniu z łuku i walce na miecze.
                   Drugiego dnia czekała na nas wyprawa w góry. Wprawdzie Góry Świętokrzyskie nie należą do wysokich, jednakże dla wielu z nas to było pierwsze wyjście w życiu. Tego dnia weszliśmy na Górę Agaty i Łysicę, dotarliśmy na Święty Krzyż, gdzie poznaliśmy historię  tajemniczych wałów i legendę o założeniu klasztoru w czasach Bolesława Chrobrego. Zobaczyliśmy na własne oczy, jak wyglądają gołoborza i dowiedzieliśmy się, jak powstały
            i jaka legenda się z nimi wiąże.
                   Ostatniego dnia opuściliśmy hotel i przemieściliśmy się do Centrum Nauki Leonardo da Vinci, gdzie poprzez zabawę odkrywaliśmy zasady fizyki. Kolejnym punktem był malowniczy Oblęgorek, gdzie w Muzeum Henryka Sienkiewicza przewodniczka przybliżyła nam postać
            i twórczość pisarza. Ostatnim punktem były ruiny gotyckiego zamku w Chęcinach wybudowanego w czasach Władysława Łokietka. Tu wspięliśmy się na wieżę, z której roztaczał się niezwykły widok na okolicę, kupiliśmy ostatnie pamiątki.
                    Zmęczeni wróciliśmy późnym wieczorem do stęsknionych rodziców.
                    I tak minęły te trzy dni, które zostawią w nas niewątpliwie wiele doświadczeń
            i wspomnień.

Nowa galeria Zielona szkoła klas czwartych w Górach Świętokrzyskich została dodana do albumu fotograficznego

• ZIELONA SZKOŁA 8A i 8 C

• W dniach 29.05.23 r. - 02.06.23 r. klasy 8A oraz 8C wybrały się na Zieloną Szkołę. Po zeszłorocznym wyjeździe w Tatry, w tym roku obraliśmy kierunek na zachód - czas na Niemcy!

Już od pierwszego dnia mieliśmy mnóstwo frajdy na spływie kajakowym - a trzeba dodać, że nie było łatwo!

Zwiedzaliśmy Berlin, a także położony nieopodal Poczdam, gdzie czekała na nas tzw. Biosfera, Czuliśmy się jak w głębi wilgotnego lasu równikowego. Dotarliśmy również do pałacu Sanssouci i jego ogrodów, które zrobiły na nas wrażenie. Czwartego dnia postawiliśmy na zabawę i relaks. Dzień spędziliśmy w Tropical Islands. Ostatniego dnia dotarliśmy do Poznania, gdzie zagłębialiśmy się w historię Starego Miasta, jego legendy oraz zagadki. Na sam koniec dotarliśmy do Rogalowego Muzeum. Tam, oprócz przedstawienia kulinarnego, mogliśmy spróbować swoich sił w kuchni, a następnie posmakować lokalnego specjału - czyli rogali świętomarcińskich. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy w piątkowy wieczór do Warszawy.

Był to nasz ostatni wspólny wyjazd w szkole podstawowej, ale na pewno jeszcze na dłuuugo go zapamiętamy! :)

Nowa galeria ZIELONA SZKOŁA 8A i 8 C została dodana do albumu fotograficznego

• Klasa 5d odwiedziła Praski Pokój Zagadek

• Pokój rycerski przeniósł nas do średniowiecznego zamku, pełnego tajemniczych przejść i skrytek. Rozwiązywaliśmy zagadki w świecie legend i duchów Rycerzy Zakonu Templariuszy.  W pokoju Muzeum, próbowaliśmy swoich sił w odnajdowaniu drogocennych dzieł sztuki, tak aby zdążyć przed alarmem.

Nowa galeria Klasa 5d odwiedziła Praski Pokój Zagadek została dodana do albumu fotograficznego

• Dzień Dziecka w naszej szkole

• Dzień Dziecka w naszej szkole to zawsze okazja do świetnej zabawy. I choć czasami pojawi się odrobina nauki tego dnia, to nigdy nie brakuje czasu na przygodę!

Pierwszego czerwca Dzień Dziecka w klasie 3 b zaczął się nietypowo, bo od polaka i matmy. Ale potem się rozkręciliśmy. Były zabawy w Parku nad Balatonem, obowiązkowe lody, a zwieńczeniem dnia była wizyta w Terminalu Kultury Gocław, gdzie obejrzeliśmy przedstawienie muzyczne "Piękna i Bestia".

Klasa 5c mogła wyszaleć się zatrzymując na przystanku "Stacja Grawitacja".

Klasa 7c miała całą serię atrakcji z okazji swojego święta i zdecydowanie nie mogła narzekać na nudę.

Nowa galeria Dzień Dziecka w naszej szkole została dodana do albumu fotograficznego